XXVI Jornades d'Enginyeria Química

URALITA / ALGÍSS

THERMO FISHER SCIENTIFIC

Objectius

Com a continuació de la línia d'actuació marcada per les edicions anteriors de les Jornades d'Enginyeria Química, en aquestes jornades es proposa tractar alguns dels aspectes més rellevants de l'Enginyeria Química, entre els quals, actualment, es troben els següents:

• Competències professionals i atribucions legals dels Enginyers Químics.
• Els nous plans d'estudi d'Enginyeria Química en el marc dels ensenyaments en l'Espai Europeu d'Educació Superior: Títols de Grau i de Màster.
• Investigació i relacions amb la Indústria. Aspectes relacionats amb la confidencialitat de dades i amb el secret professional.
• Implantació i desenvolupament de noves tecnologies en l'ensenyament de l'Enginyeria Química. Relació amb el sistema ECTS.

Comitè organitzador

• Vicente Gomis Yagües, Director del Departament d'Enginyeria Química
• Amparo Gómez Siurana, Directora de l'IU d'Enginyeria dels Processos Químics
• Juan Antonio Conesa Ferrer, Vicedegà de la Facultat de Ciències
• Rafael Font Montesinos, ex-Defensor Universitari
• Julio Fernández Sempere, ex-Director de l'IU d'Enginyeria dels Processos Químics

Ponents convidats

• Dr. D. Miguel Angel Galán Serrano, Catedràtic d'Enginyeria Química i membre de l'Executive Board de l'EFCE (Federació Europea d'Enginyeria Química)

• Dr. D. Jose Luis Sotelo Sancho, Catedràtic d'Enginyeria Química i Coordinador del Llibre Blanco del Títol de Grau d'Enginyeria Química

• D. Enrique Gadea Ramos, Vicepresident del Col·legi d'Enginyers Químics de la Comunitat Valenciana.

• Dr. D. Juan Lema Rodicio, Catedràtic d'Enginyeria Química i President de la Conferència de Directors i Degans d'Enginyeria Química.

• Dª Àfrica Bertrán Damián, Assessora del Servei Jurídic de la Universitat d'Alacant

• Dr. D. Agustín Escardino Benlloch, Catedràtic d'Enginyeria Química de la Universitat Jaume I de Castelló, ex-Secretari Autonòmic d'Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana.

• Dr. D. Francisco Ruiz Bevià, Catedràtic d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant.

• Dr. D. Julio Bé de les Heras, Catedràtic d'Enginyeria Química de la Universitat d'Oviedo.

• Dr. D. Ángel Irabien Gulias, Catedràtic d'Enginyeria Química de la Universitat de Cantàbria.

• Dr. Dª María Monzó Fuster, Professora Titular d'Enginyeria Química de la Universitat Jaume I.

S'espera explicar també amb la participació de representants de la Direcció general d'Universitats i de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana.

Programa de la reunió

Dia 17 de setembre

• Entre 18:00 i 20:00 h: recepció i recollida de documentació (vestíbul de l'Hotel Meliá)

• 20:30: recepció oferida per l'Excm. Ajuntament d'Alacant en el Castell de Santa Bàrbara (eixida d'autobusos a les 20:00 h des de l'Hotel Meliá)

Dia 18 de setembre

Totes les sessions es desenvoluparan en el Saló de Graus de la Facultat de Dret, en el campus de Sant Vicente.

9:00 SESSIÓ D'OBERTURA

• Obertura de les Jornades: autoritats de la Universitat d'Alacant i del Govern Nacional i Autonòmic
• Presentació de les XXVI Jornades d'Enginyeria Química: Vicente Gomis Yagües, Director del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant

9:30 SESSIÓ 1
COMPETÈNCIES PROFESSIONALS I ATRIBUCIONS LEGALS DELS ENGINYERS QUÍMICS

Moderador: Dr. D. Vicente Gomis Yagües, Director del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant
Dr. D. Jose Luis Sotelo Sancho, Catedràtic d'Enginyeria Química i Química i Coordinador del Llibre Blanco del Títol de Grau d'Enginyeria Química

11:00-11:30 CAFÈ

11:30 SESSIÓ 2
NOUS PLANES D'ESTUDI D'ENGINYERIA QUÍMICA EN EL MARC DELS ENSENYAMENTS EN L'ESPAI EUROPEU D'EDUCACIÓ SUPERIOR: TÍTOLS DE GRAU I DE MÀSTER

Moderador: Dr. D. Julio Fernández Sempere. Departament d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant
• Representant del Ministeri d'Educació i Ciència.
• Representant de la Conselleria d'Educació.
• Dr. D. Juan Lema Rodicio Catedràtic d'Enginyeria Química i President de la Conferència de Directors i Degans d'Enginyeria Química

• DEBAT

13:00-15:00 MENJAR

15:00 SESSIÓ 3